zaterdag 30 maart 2013

Klant-en-service 
Ik pik het niet langer!

Hoe staat het met de service in Nederland? Hoe worden wij als klant behandeld door bedrijven, winkels, organisaties? Bent u tevreden? Eisen wij wel genoeg kwaliteit? 


Een aantal vragen die al tijden in mijn hoofd spelen. Ik ben niet tevreden. Het is bar en boos met de Nederlandse service mentaliteit. En volgens mij komt dit omdat we zelf niet voldoende eisen.

Het is crisis. Wij kunnen onze duurverdiende centjes maar 1x uitgeven en in veel mindere mate dan voorheen. Maar de bedrijven die onze centjes in ontvangst nemen hebben nog niet helemaal door dat nu steeds belangrijker wordt om naar de klant te luisteren en zijn/haar vragen te beantwoorden op een manier dat de klant tevreden is.

Ik ben misschien wel een lastige, veeleisende klant. Ik stel regelmatig vragen bij klantenservices of laat weten dat ik het ergens niet mee eens ben. Ik krijg soms antwoorden om je werkelijk voor te schamen als bedrijf. En daar blijft het dan bij. Het desbetreffend bedrijf komt dan op een denkbeeldig zwart lijstje waar ik mijn geld niet meer wil uitgeven. Maar eigenlijk moet ik een vuist maken. Ik als klant bepaal toch zelf waar ik mijn geld uitgeef en wat ik daarvoor terug verwacht. Met de moordende concurrentie tijdens deze crisis zouden bedrijven veel harder moeten knokken om mij als klant. Waarom doen ze dat niet? Weet jij het?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten