zaterdag 30 maart 2013

Wehkamp beveliging persoonsgegevens

Wehkamp  klacht over de beveiliging van persoonsgevevens




Onderstaande correspondentie met Wehkamp is echt om te huilen. Eigenlijk zou ik dit door moeten sturen naar een consumentenprogramma. Wehkamp is de eerste en waarschijnlijk grootste online winkel van Nederland. Ze nemen serieuze klachten niet serieus of hebben hele domme medewerkers op de afdeling klantenservice.

Vraag: Ik wil een klacht indienen over de beveiliging van mijn gegevens.
Ik heb voor het eerst via de website van Wehkamp besteld. Tot mijn zeer grote verbazing kreeg ik een bevestigingsmail van mijn inschrijving waar mijn inlognaam en wachtwoord beiden leesbaar stonden vermeld.
Als een bedrijf een door een klant gekozen wachtwoord verstuurt betekent dit dat dit bedrijf de wachtwoorden niet versleuteld opslaat. Dat is heel dom. En als een bedrijf dan ook nog eens standaard naar alle nieuwe inschrijvingen gewoonweg de volledige inloggegevens verstuurd per mail is dit superdom. Ik had van Wehkamp toch wel verwacht dat zij veilig met mijn gegevens om zouden gaan. Ik denk niet dat Wehkamp erop zit te wachten om met negatief nieuws op de voorpagina van de telegraaf o.i.d. te komen ivm gegevens lekken.

Ik verzoek u vriendelijk een oplossing te vinden voor dit probleem en dit aan mij terug te koppelen.

Met vriendelijk groet,
Roosje Mokum


Klantenservice wehkamp.nl <klantenservice@wehkamp.nl>

Geachte mevrouw  Mokum,

Mijn excuses dat uw e-mailadres en wachtwoord onbeveiligd per e-mail is verstuurd. Ik stel u voor bij deze uw wachtwoord te wijzigen.

Na het ontvangen van deze e-mail kunt u voor de veiligheid onder het inlogscherm op 'wachtwoord vergeten' te klikken. U ontvangt dan een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

Verder heb ik uw klacht gemeld zodat dit in de toekomst niet meer voordoet.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben en wens u veel plezier met de aankoop.

Met vriendelijke groet,

Ozelien Boobo
Klantenservice wehkamp.nl
www.wehkamp.nl








1 opmerking: